Autorská čtení, děkuji!

02.04.2023

Poslední březnový týden byl ve znamení  autorského čtení knihy Klíč k Morgenlandu. Čekala mě Vědecká knihovna v Olomouci, Městská knihovna v Rýmařově a VÍCE Ve mlýně Karlovice. Pokaždé to bylo trochu jiné, jinak zajímavé, ale všude jsem byl mile překvapen, kolik lidí přišlo - vždy bylo plno. Zážitky? Všude něco. Hlavně bylo super vidět na vlastní oči čtenáře a jejich bezprostřední reakce. Paráda.

V Olomouci mě doprovodil historik Jirka Chemlon Glonek a přila spousta našich společných kamarádů včetně mých rodičů! A až doma jsem se dozvěděl, že jedním z vzácných hostů byl pan František Všetička - literární teoretik, beletrista a překladatel. Daroval mi svoji knihu Kuděj aneb Krása kuráže. Děkuji!

V Rýmařově jsem měl trochu obavy, když ještě čtvrt hodiny před začátkem nebyla v knihovně ani noha, pak ale, jako by přijel autobus, najednou se nahrnolo tolik lidí, že paní knihovnice musely nosit další a další židle. Většina z návštěvníků Morgenland znala, někteří už si s sebou přinesli i knížku a přišli pro autogram. Jeden pán mi ukázal i klíč, který chce symbolicky v Ranné u jasanu pověsit. Prý už tam jeden takový je. Romantické a krásné, když si uvědomím, že moje kniha začala žít svým vlastním životem!

foto Městská knihovna Rýmařov
foto Městská knihovna Rýmařov
foto Městská knihovna Rýmařov
foto Městská knihovna Rýmařov
foto Městská knihovna Rýmařov
foto Městská knihovna Rýmařov

A v Karlovicích? V krásně rekontruovaném mlýně jsem nejdřív poskytl podcastový rozhovor dvěma maturantům z bruntálského gymnázia a pak dorazilo padesát lidí! Překvapila mě jejich povědomost o historii Jesenicka, často mě doplňovali, přidávali zajímavé informace, vyprávěli vlastní historky. Kousek mají také zaniklou osadu - Adamov, a tak následovala debata i na toto téma.

foto VÍCE Ve mlýně Karlovice
foto VÍCE Ve mlýně Karlovice
foto VÍCE Ve mlýně Karlovice
foto VÍCE Ve mlýně Karlovice

Ještě jsem se ani nestačil vrátit domů a už jsem měl na facebooku i v e-mailové schránce několik milých reakcí. Děkuji, motivuje mě to k další práci!

Teď si dám chvíli oraz a budu pracovat na nové knížce, která je těsně před dokončením. A v květnu jsem pozvaný do knihovny ve Vratislavicích nad Nisou. Po super zážitcích na Jesenicku se teď nebudu žádnému dalšímu autorskému čtení bránit. Klidně se ozvěte:)

Dojatý autor Pavel Šuba

foto Vědecká knihovna Olomouc
foto Vědecká knihovna Olomouc
© 2019 Morgenland
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky